Pobierz PDF
Pobierz PDF

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

 

Deklaracja dostępności serwisu Urzędu Gminy Krypno

Urząd Gminy w Krypnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Urzędu Gminy w Krypnie: https://www.gminakrypno.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&submenu=1&menu=1&strona=1

Data publikacji strony internetowej: 2018-07-02.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021-03-09

Status pod względem zgodności z ustawą

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • treści opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • treści pochodzą z różnych źródeł,
  • treści są bardzo obszerne i zostały zamieszczone jako załączniki,
  • treści zostały wytworzone przez inną instytucję,
  • filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów,
    z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Pliki PDF, DOC itp. – nie ma możliwości ograniczenia korzystania z takich plików i umieszczania tekstów bezpośrednio w serwisie. Problematyczną kwestią jest poprawne tagowanie.
    Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie dokumentów word w których nie ma dobrze zaznaczonej logicznej struktury, lub są skanami dokumentów.
  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
    Treści nietekstowe mogą nie posiadać swojej tekstowej alternatywy, napisów rozszerzonych lub audiodeskrypcji.
  • Niektóre elementy nawigacyjne mogą nie mieć zapewnionego kontrastu minimalnego.
  • Niektóre linki mogę mieć cel nie wynikający z treści linku.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono dnia 2020-03-19.

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-27.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Agnieszką Powichrowską pod adresem mailowym ugkrypno@podlaskie.pl. Kontaktować się można także dzwoniąc na numer telefonu 85 716 90 70. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy Krypno jest częściowo przystosowany do obsługi osób, które mają trudności z poruszaniem się. Przy urzędzie umiejscowiony jest bezpłatny parking samochodowy z wydzielonym i oznaczonym miejscem przeznaczonym dla osób  z niepełnosprawnościami. Do Urzędu prowadzi wejście bez barier architektonicznych.

Budynek Urzędu pozwala na dostęp osób z niepełnosprawnościami na poziomie parteru. Po wejściu do budynku przy drzwiach znajduje się oznaczony dzwonek przywołujący po wciśnięciu którego zejdzie pracownik sekretariatu oddelegowany do pierwszego kontaktu.

Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Do obsługi osób z niepełnosprawnością ruchową zostaje oddelegowany pracownik sekretariatu – nr kontaktowy do pracownika 857169033. 

Dotarcie na pierwsze piętro budynku możliwe jest schodami nie przystosowanymi dla osób z niepełnosprawnościami, budynek nie posiada windy wewnętrznej.

Toaleta dla interesantów wewnątrz budynku nie jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Osoby z niepełnosprawnościami mają prawo do skorzystania, w celu załatwienia sprawy w urzędzie, z pomocy wybranej przez siebie osoby (wybrana osoba powinna mieć ukończone 16 lat). W celu ułatwienia i przyśpieszenia załatwienia sprawy prosimy o wcześniejsze poinformowanie czego ma dotyczyć wizyta

 Podczas wizyty w Urzędzie na wyznaczonym stanowisku można skorzystać online z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących. Zamiar skorzystania z pomocy tłumacza należy zgłosić najpóźniej na 3 dni robocze przed dniem wizyty.W celu ułatwienia i przyśpieszenia załatwienia sprawy prosimy o wcześniejsze poinformowanie o tematyce sprawy oraz wskazanie daty i godziny wizyty.

Zarządzenie Wójta Gminy Krypno w sprawie procedur obsługi osób ze szczególnymi potrzebami

Procedura obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami

Procedura obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami przez pocztę elektroniczną

Procedura obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami przez telefon

Procedura zamieszczania informacji na stronie internetowej

Procedura zamieszczania informacji w BIP